CASAOPSNAJ

Operator de date cu caracter personal - Notificare ANSPDCP Nr. 3747/2007        

 

 

Prima pagina






Informații Publice

ÎN ATENȚIA FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE SPITALICEȘTI (PENITENCIARE SPITAL)


Vă invităm Miercuri - 19 noiembrie 2025, ora 10.00, la o videoconferință cu conducerea CASAOPSNAJ și Compartimentul Contractare Spitale.

Din partea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. vor participa:

  • Dr. Florentina Postolea - Director General;
  • Ec. Alina Rusu - p.Director General Adjunct şi Relaţii cu Furnizorii;
  • Dr. Tudosie Ioana-Sabina - Director Executiv Medical;
  • Ec. Doboș Georgiana - Coordonator Compartiment Contractare Spitale.


Teme propuse:

  1. Execuție buget;
  2. Actualizarea documentelor din mapa de contractare, inclusiv anexele cu personalul angajat și furnizor, semnate electronic;
  3. Respectarea termenelor de raportare;
  4. Diverse:

Vă rugăm să confirmați participarea până în data de 18.11.2025, la adresa de e-mail: georgiana.dobos@aopsnaj.ro, sau telefonic la numarul 021.20.24.611.


Vă mulțumim pentru colaborare!

Conducerea CASAOPSNAJ

14.11.2025



DARE DE SEAMĂ


Întâlnire online cu furnizorii de servicii medicale spitalicești.

Data: 14.10.2025.

Format: Videoconferință.


În data de 14 octombrie 2025, a avut loc o întâlnire online (videoconferință) organizată de [numele instituției - ex. Casa de Asigurări de Sănătate [Județ]/Direcția de Sănătate Publică], cu participarea furnizorilor de servicii medicale spitalicești aflați în relație contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate.


Temele abordate în cadrul întâlnirii:

  1. Aplicarea Legii nr. 141/2025:

    Au fost prezentate informații privind modalitatea de aplicare a noilor prevederi legislative în activitatea furnizorilor spitalicești. S-a accentuat necesitatea actualizării procedurilor interne și a respectării normelor metodologice aferente legii;

  2. Respectarea termenelor de raportare:

    A fost subliniată importanța respectării termenelor limită pentru raportarea serviciilor medicale către CAS, în vederea evitării întârzierilor în decontare sau a respingerii serviciilor;

  3. Recomandările pentru îngrijiri medicale la domiciliu:

    S-au oferit clarificări privind condițiile în care pot fi eliberate recomandările pentru dispozitive medicale și îngrijiri medicale la domiciliu. S-a reamintit că acestea trebuie să fie fundamentate pe consultații medicale efectuate și înregistrate corespunzător în sistemul informatic;

  4. Raportarea concediilor medicale eliberate de medicii prescriptori:

    S-a discutat despre responsabilitatea raportării corecte a concediilor medicale, în special cele eliberate de medicii prescriptori din cadrul unităților spitalicești. S-a reamintit că toate concediile trebuie raportate conform normelor legale și validate în platforma informatică;

  5. Diverse:

    În cadrul secțiunii „Diverse”, participanții au semnalat dificultăți tehnice privind platforma de raportare și au solicitat clarificări suplimentare privind unele modificări legislative recente. Reprezentanții instituției organizatoare au răspuns punctual solicitărilor și au transmis disponibilitatea pentru asistență tehnică și legislativă, la cerere.

Încheiere:


Întâlnirea s-a desfășurat într-un cadru profesionist și constructiv, cu participarea activă a reprezentanților unităților spitalicești. Informațiile și clarificările prezentate vor sprijini implementarea corectă a noilor reglementări și îmbunătățirea procesului de raportare a serviciilor medicale.


16.10.2025



ÎN ATENȚIA FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE SPITALICEȘTI


Vă invităm marți - 14 octombrie 2025, ora 9.30, la o videoconferință cu conducerea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. și Compartimentul Contractare Spitale.

Din partea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. vor participa:

  • Dr. Florentina Postolea - Director General;
  • Ec. Alina Rusu - p.Director General Adjunct şi Relaţii cu Furnizorii;
  • Dr. Tudosie Ioana-Sabina - Director Executiv Medical;
  • Ec. Doboș Georgiana - Coordonator Compartiment Contractare Spitale.

Teme propuse:

  1. Execuție buget;
  2. Decontarea serviciilor furnizate cetățenilor străini din Ucraina, U.E., facturare separată, informare privind formularele U.E.;
  3. Rețete eliberate la externare, semnate digital de medicul curant, mai ales prescrierea de medicamente al căror protocol terapeutic prevede inițierea tratamentului de către medicul specialist;
  4. Actualizarea documentelor din mapa de contractare, inclusiv anexele cu personalul angajat și furnizor, semnate electronic;
  5. Respectarea termenelor de raportare;
  6. Raportarea concediilor medicale eliberate de medicii precriptori;
  7. Planul de monitorizare;
  8. Diverse.

09.10.2025



INFORMARE

Întâlnire cu medicii de familie - (on line) - 11.09.2025 - 01.10.2025


În cadrul întâlnirii cu medicii de familie, au fost discutate următoarele aspecte importante:

  1. Aplicarea Legii nr. 141/2025:

    S-a reiterat faptul că Legea nr. 141/2025 a intrat în vigoare de la 01.09.2025 și se aplică în activitatea curentă a cabinetelor de medicină de familie. Medicii sunt rugați să consulte normele metodologice pentru o aplicare unitară;

  2. Respectarea termenelor de raportare:

    S-a subliniat importanța respectării termenelor de raportare a serviciilor medicale. Întârzierile sau omisiunile pot duce la invalidarea raportărilor și aplicarea de sancțiuni contractuale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;

  3. Recomandările pentru îngrijiri medicale la domiciliu:

    S-a clarificat faptul că recomandările pentru îngrijiri medicale la domiciliu se eliberează numai în urma unei consultații medicale efectuate și înregistrate în sistemul informatic. Nu se vor accepta recomandări fără documentație clinică justificativă.


03.10.2025



ANUNȚ ÎNTÂLNIRE MEDICI DE FAMILIE


În perioada 11.09 - 01.10.2025 vor avea loc întâlniri online (video conferință) cu furnizorii de servicii medicale Medicină de Familie din cadrul sistemului A.O.P.S.N.A.J. și public după următorul program:

  • 11.09.2025 - furnizori de servicii medicale asistență primară din structura M.Ap.N.;
  • 18.09.2025 - furnizori de servicii medicale asistență primară din structura M.A.I.;
  • 23.09.2025 - furnizori de servicii medicale asistență primară din structura S.R.I.;
  • 30.09.2025 - furnizori de servicii medicale asistență primară, publici;
  • 01.10.2025 - furnizori de servicii medicale asistență primară, publici.

Din partea C.A.S.A.O.P.S.N.A.J. vor participa: Relații Publice/DG/DGARC/DM, Serviciul Asistență Primară.


Teme propuse:

  1. Informații privind modalitatea de aplicare a Legii nr. 141/2025;
  2. Respectarea termenelor de raportare;
  3. Informații privind recomandările de dispozitive medicale și îngrijiri medicale la domiciliu;
  4. Raportarea concediilor medicale eliberate de către medicii prescriptori;
  5. Diverse.

04.09.2025



ANUNȚ ÎNTÂLNIRE SPITALE


În data de 22.07.2025 ora 11:00 va avea loc o întâlnire online (video conferință) cu furnizorii de servicii medicale spitalicești din cadru sistemului A.O.P.S.N.A.J. Din partea noastră vor participa DG/DGARC/DM.


Teme propuse:

  1. Informații prescriere produse biologice vs biosimilare;
  2. Decontaree serviciilor furnizate cetățenilor străini din UC, UE, facturare separată, informare privind formularele UE;
  3. Rețete eliberate la externare, semnate digital de medicul curant, mai ales prescrierea de medicamente al căror protocol terapeutic prevede inițierea tratamentului de către medicul specialist;
  4. Respectarea termenelor de raportare;
  5. Informații privind recomandările de dispozitive medicale și îngrijiri medicale la domiciliu;
  6. Raportarea concediilor medicale eliberate de medicii precriptori;
  7. Diverse.

17.07.2025


INFORMARE


Teme propuse:


  1. Informații produse biologice;
  2. Decontare UK, UE, facturare separată, informare privind formularele UE;
  3. Rețete eliberate la externare, semnate digital de medicul curant, mai ales prescrierea de medicamente al căror protocol terapeutic prevede inițierea tratamentului de către medicul specialist;
  4. Termenele de raportare;
  5. Informații privind dispozitivele medicale și îngrijirile medicale la domiciliu – Recomandarile acestora să fie emise în urma unei consultații proprii (spital/ambulatoriu):
    • Conform art.1, pct. (5), din anexa 31A a Ordinului comun MS-CNAS nr.1857/441/2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii de Guvern nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, cu modificările și completările ulterioare, “Medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate, inclusiv medici de familie, recomandă îngrijiri medicale la domiciliu ca o consecinţă a consultaţiei medicale raportate la casa de asigurări de sănătate. Medicii de specialitate din spital recomandă îngrijiri medicale la domiciliu la externarea asiguratului, ca urmare a acordării unui serviciu de spitalizare raportat la casa de asigurări de sănătate.”
  6. Raportarea concediilor medicale:
    • Se vor elibera formulare de CM doar după verificarea nr. certificate CM eliberate;
  7. Diverse.

 


Relații publice
email: relatii.publice@aopsnaj.ro

 Telefon:

021.20.24.664

 Program cu Publicul
 

Carduri Europene și
Formulare Europene

 email:   card@aopsnaj.ro

 Telefon:

021.20.24.606
021.20.24.648

 Program cu Publicul
 

Evidență Asigurați și Carduri Naționale de Sănătate

 - Precizari - Card National

 - Transmitere cereri duplicat:

 email:

cardnational@aopsnaj.ro


 - Evidență Asigurați:

 email:

evidenta@aopsnaj.ro

 Telefon:

021.20.24.504
021.20.24.669


 - Deblocare card național (doar pentru asigurații C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.):

 email:

deblocare.carduri@aopsnaj.ro

 Telefon:

021.20.24.543
021.20.24.673

 Program cu Publicul
 

Helpdesk SIUI

Serviciul Helpdesk asigura asistenta tehnica pentru furnizorii de servicii medicale in contract cu CASAOPSNAJ.

Luni - Vineri
08:30-17:00

email:

helpdesk@aopsnaj.ro

Telefon:

021.20.24.638
021.20.24.687

Suport tehnic Corona Forms

Formular solicitare suport CNAS.

Legaturi utile
   
   


   


Nota privind prelucrarea datelor personale


Tel verde SOLVIT:
0800 672 507
Despre SOLVIT
Cum functioneaza SOLVIT


Ultima modificare : 09 Ianuarie 2024

(C) 2006-2007 CASAOPSNAJ - Pagina optimizata pentru Firefox ,Opera Browser
iPiNOW! Server 252b, Professional Edition, Powered by www.Panthera.ro

SEO